سبدخرید راهنمای خرید درخواست فایل تراکنش ها بلاگ
محبوب ها
پایان نامه ظابطین دادگستری و مسئولیت مدنی آنها در حقوق ایران

پایان نامه بررسی تکرار و تعدد جرم در قانون مجازات اسلامی سال ۹۲

پایان نامه بررسی جرم بغی در قانون مجازات اسلامی سال ۹۲

کار تحقیقی بررسی معامله فضولی در حقوق مدنی ایران

مقایسه اختیارات دادستان در حقوق کیفری ایران، فرانسه و انگلستان

جزوه نقش پلیس زن در پیشگیری از جرایم علیه زنان و کودکان

کار تحقیقی مسئولیت مدنی مهندسین ناظر در حقوق ایران

بررسی مبنای معاملات فضولی و وضعیت و آثار حقوقی آن

پایان نامه جایگاه عدالت ترمیمی در قانون آیین دادرسی کیفری

پایان نامه مسولیت قراردادی و غیر قراردادی بانک ها ناشی از عملیات بانکی در قبال مشتریان در نظام حقوقی ایران

پایان نامه بررسی وضعیت حقوقی محجورین در حقوق ایران

کار تحقیقی بررسی عقد جعاله در حقوق مدنی

پایان نامه بررسی حقوقی فرزندخواندگی با تکیه بر قوانین حمایت از کودکان در ایران

بررسی شروع به جرم در جرایم مطلق با تاکید بر رویه قضایی ایران

پایان نامه شیوه جبران خسارت در حقوق ایران و بیع بین المللی کالا (۱۹۸۰ وین)

کار تحقیقی بررسی اقامتگاه و آثار و پیامدهای حقوقی آن

پایان نامه بررسی نقش پلیس زن در حمایت از بزه دیدگی زنان

پایان نامه بررسی تحلیلی صلاحیت شخصی در حقوق ایران

پایان نامه مدل‌سازی رهایش دارو از یک سیستم پلیمری دوفازی زیست تخریب پذیر

کار تحقیقی بررسی موانع ارث در فقه و قانون مدنی

پایان نامه بررسی نقش پلیس در پیشگیری از جرم

پایان نامه بررسی چالشهای امنیتی در محاسبات ابری و راهکارهای کاهش آن

پایان نامه بررسی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات جایگزین حبس در حقوق کیفری ایران

پایان نامه ساختار فضاي سبز در توسعه پايدار

کارتحقیقی بررسی ماهیت و شرایط خیار تفلیس و اعمال آن در مورد تاجر ورشکسته

پایان نامه تأثیر ویژگی های حسابرس بر تجدید ارائه ی صورت های مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پایان نامه بررسی جرم محاربه در فقه و قانون مجازات اسلامی سال ۹۲

پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی قاعده درأ

پایان نامه بررسي تاثير روش درماني افزايش تدريجي طول و پيچيدگي گفتار ( (GILCUبر كاهش نارواني گفتار كودكان دبستاني ۱۱- ۶ سال مبتلا به لکنت
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 149 صفحه
حجم : 160 کیلوبایت
قیمت : 120,000ریال


پرداخت
بعد از فرایند پرداخت لینک دانلود برای شما ظاهر می گردد.
مقدمه
گفتار و زبان كارآمد ترين راه ارتباطي ميان انسان هاست. اين شيوه ارتباطي در صورت دارا بودن ويژگي هاي خاص مي تواند نقش خود را به طورمؤثر ايفا كند. هريك از اين ويژگي ها ممكن است جداگانه يا با هم به دلايل مختلف دچار آسيب هايي به درجات گوناگون شوند و مسير ارتباطي انسان را مختل نمايند. يكي از شايعترين اين اختلالات، لكنت است(۱). هرگونه اختلال درتداوم، سرعت، سهولت در توليد، برنامه ريزي، ريتم گفتاري و يا تركيبي از اين عوامل باعث ايجاد پديده اي به نام نارواني يا لكنت خواهد شد. به عبارتي ديگر هرگونه از هم گسيختگي و آشفتگي جريان طبيعي گفتار، منجر به لكنت مي گردد(۲). ون- رايپر(۱۹۸۲)  بر اين باور است، لكنت زماني پديد مي آيد كه در جريان طبيعي گفتار، وقفه اي ناگهاني و غير طبيعي به واسطه تكرار، كشيده گويي، به ميان اندازي و قفل شدن دهان در هر كدام از سطوح صدا، هجا، كلمه و حتي عبارات، ايجاد شده و بعضاً با "رفتارهاي وابسته  "همراه است(۳). لكنت يك اختلال رايج در دوران كودكي است. اين اختلال اكثر گفتاردرمانگراني را كه در حيطه كودكان فعاليت مي كنند، نگران نموده و به چالش مي اندازد. آمارها نشان مي دهد كه از هر صد كودكي كه به مدرسه مي روند، يك كودك لكنت مي نمايد(۴). يكي از مواردي كه ذهن محققين را به خود مشغول ساخته، ارتباط عوامل زباني با بروز لكنت مي باشدكه در سطوح آواشناختي و واج شناختي، نحو و معنا شناختي است. به عبارتي فرض بر اين است كه ويژگي هاي واژه ها و طول گفته ها در هنگام بيان مي تواند احتمال بروز لكنت را افزايش دهد(۵). متغير بودن ميزان نارواني گفتار به دنبال تغييرات بر روي ويژگي هاي واژه ها، نقش و اثر مهمي در درمان لكنت دارد(۶). از آنجا كه لكنت يك اختلال عصبي-رشدي است، بنابراين هرچه كودكان در سن پايين تر درمان شوند، بهتر به درمان پاسخ مي دهند. براي گروه كودكان دبستاني نيز حياتي است 
تامؤثر ترين درمان را قبل از آنكه لكنت آنها پايدار شود، دريافت دارند(۷). كودكاني كه همزمان با بزرگ شدن، همچنان به لكنتشان ادامه مي دهند مجبورند در مقابل آسيب هايي از جمله برهم خوردگي غير ارادي گفتار و مسايلي همراه از قبيل پريشاني، شكست، شرمندگي، نگراني و اجتناب اجتماعي مقابله نمايند. يكي از نگراني هاي بزرگ در تحقيق اخير اين است كه هزاران كودك در خطر اين مسايل مي باشند. بسياري از كودكاني كه لكنت مي نمايند در طول زمان از نظر رواني و اجتماعي ضعيف خواهند شد. براي همين دلايل، ضروري است كه درمان هاي مؤثري را براي كودكان دبستاني ترتيب داد تا اثر هر آسيب احتمالي را كاهش داد(۱). رويكرد هاي رفتاري سالهاست كه به طور فزاينده متداول شده و مورد پذيرش قرار گرفته اند و اين امر مي تواند به اين دليل باشد كه فنون مورد استفاده عمدتاً بطور مستقيم از اصول شناخته شده رفتار انسان ريشه گرفته اند و توسط شواهد آزمايشگاهي و آزمايش هاي ميداني به طور دقيق تر حمايت شده اند(۸). يكي از روش هاي درماني مستقيم كه براي درمان لكنت كودكان در سنين دبستان به كار مي رود، رويكرد افزايش تدريجي طول و پيچيدگي گفتارGILCU)) است. اين رويكرد شامل ۵۴ گام است كه بسيار دقيق كنترل شده و منسجم در طول سه مرحله ايجاد ، انتقال و تثبيت صورت مي گيرد. ريان ، گفتار را يك فعاليت عامل مي داند و بنابراين از ديدگاه وي گفتار ناروان به صورت شرطي سازي عامل به بهترين وجه درمان مي شود. به عبارت ديگر اين روش بر پايه شرطي سازي عامل صورت مي گيرد(۹). در اين پژوهش اثربخشي برنامه GILCU بر كاهش نارواني گفتار كودكان دبستاني داراي لكنت۱۱- ۶ سال مورد بررسي قرار گرفته است.

 
فهرست مطالب
فصل اول – كليات تحقيق
۱٫۱مقدمه………………………………………………………………………………………..۱
۲٫۱ بيان مساله…………………………………………………………………………………….۳
۳٫۱ اهميت و ضرورت تحقيق………………………………………………………………………۴
۴٫۱ اهداف پژوهش………………………………………………………………………………….۵
۱-۴-۱ هدف كلي……………………………………………………………………………………۵
۲٫۴٫۱ اهداف اختصاصي……………………………………………………………………………۵
۳٫۴٫۱ اهداف كاربردي……………………………………………………………………………۶
۵٫۱ سوال هاي مربوط به تحقيق……………………………………………………………………..۶
۶٫۱ تعريف مفاهيم و اصطلاحات……………………………………………………………………۷
فصل دوم- پيشينه تحقيق
۱٫۲ توصيف و تعريف لكنت…………………………………………………………………………..۹
 2.2 علت شناسي لكنت………………………………………………………………………………..۹
۲-۲-۱ لكنت به عنوان يك اختلال سازمان دهي مغزي…………………………………………………۹ 
۲-۲-۲ لكنت به عنوان نقص توليد زباني………………………………………………………………۱۱
۲-۲-۳ لكنت به علل روانشناسي……………………………………………………………………….۱۳
۲-۲-۴ لكنت به عنوان اختلال چند عاملي……………………………………………………………..۱۳
۲-۳ سنجش شدت لكنت…………………………………………………………………………………۱۴
۲-۴ مروري بر درمان هاي لكنت كودكان دبستاني………………………………………………………۱۶
۲-۴-۱برنامه قوانين رواني………………………………………………………………………………۱۶
۲-۴-۲ گفتار نرم و درمان رفتاري- شناختي……………………………………………………………..۱۷
۲-۴-۳ برنامه ليدكامب براي كودكان سن مدرسه كه لكنت مي كنند………………………………………..۱۹
۲-۴-۴ برنامه افزايش تدريجي طول وپيچيدگي گفتار………………………………………………………۲۰
۲-۵ بررسي متون………………………………………………………………………………………….۲۲
۲-۵-۱ متون داخلي………………………………………………………………………………………….۲۲
۲-۵-۲ متون خارجي………………………………………………………………………………………..۲۳
فصل سوم- روش شناسي پژوهش 
۳-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………..۲۷
۳-۲ نوع مطالعه………………………………………………………………………………………………۲۷
۳-۳ جامعه آماري و نمونه آماري…………………………………………………………………………۲۷
۳-۳-۱ جامعه آماري…………………………………………………………………………………………..۲۷
۳-۳-۲ نمونه آماري…………………………………………………………………………………………….۲۷
۳-۴ معيارهاي ورود به مطالعه…………………………………………………………………………….۲۸
۳-۵ معيارهاي خروج از مطالعه……………………………………………………………………………۲۸
۳-۶ روش نمونه گيري…………………………………………………………………………………………۲۸
۳-۷ حجم نمونه و شيوه محاسبه آن…………………………………………………………………..۲۸
۳-۸ مكان و زمان انجام تحقيق…………………………………………………………………………..۲۹
۳-۹ متغيرها و نحوه سنجش آنها…………………………………………………………………………۲۹
۳-۱۰ روش جمع آوري داده ها……………………………………………………………………………۳۱
۳-۱۱ روش تجزيه و تحليل داده ها…………………………………………………………………….۳۱
۳-۱۲ روش اجرا……………………………………………………………………………………………..۳۲
۳-۱۳ بازخورد…………………………………………………………………………………………………۴۴
۳-۱۴ ملاحظات اخلاقي………………………………………………………………………………………..۴۵
فصل چهارم- توصيف و تحليل داده ها
۴-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………۴۶
۴-۲ بررسي وضعيت توزيع طبيعي متغيرهاي مورد مطالعه………………………………۴۶
۴-۳ بررسي متغيرها در سطح تك گويي…………………………………………………………..۴۸
۴-۳-۱ بررسي متغير درصد هجاهاي لكنت شده ……………………………………………۴۸
۴-۳-۱-۱ بررسي آزمون برابري لون( آزمون بين گروهي پيش از درمان)………۴۸
۴-۳-۱-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي در گروه آزمون………………………………۴۹
۴-۳-۱-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي در گروه كنترل……………………………..۴۹
۴-۳-۱-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)………..۵۱
۴-۳-۲ بررسي متغير درصد ديرش لكنت شده…………………………………………………۵۳
۴-۳-۲-۱ بررسي آزمون برابري لون( آزمون بين گروهي پيش از درمان)………۵۳
۴-۳-۲-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه آزمون…………………………….۵۵
۴-۳-۲-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه كنترل…………………………….۵۶
۴-۳-۲-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)……….۵۷
۴-۳-۳ بررسي متغير درصد رفتارهاي فيزيكي همراه……………………………………….۵۸
۴-۳-۳-۱ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پيش از درمان)……….۵۸
۴-۳-۳-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه آزمون…………………………….۵۹
۴-۳-۳-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه كنترل…………………………….۶۰
۴-۳-۳-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)……….۶۱
۴-۳-۳-۵ بررسي آزمون آناليز واريانس…………………………………………………………..۶۲
۴-۴ بررسي متغيرها در سطح گفتار………………………………………………………………..۶۳
۴-۴-۱ بررسي متغير درصد هجاهاي لكنت شده ………………………………………….۶۳
۴-۴-۱-۱ بررسي آزمون برابري لون( آزمون بين گروهي پيش ازدرمان)……..۶۳
۴-۴-۱-۲ بررسي آزمون تي دورن گروهي در گروه آزمون……………………………۶۵
۴-۴-۱-۳ بررسي آزمون تي دورن گروهي در گروه كنترل……………………………۶۵
۴-۴-۱-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)……..۶۷
۴-۴-۲ بررسي متغير درصد ديرش لكنت شده……………………………………………..۶۸
۴-۴-۲-۱ بررسي آزمون برابري لون( آزمون بين گروهي پيش از درمان)….۶۸
۴-۴-۲-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه آزمون………………………..۷۰
۴-۴-۲-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه كنترل………………………….۷۱
۴-۴-۲-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)………۷۲
۴-۴-۳ بررسي متغير درصد رفتارهاي فيزيكي همراه……………………………………۷۳
۴-۴-۳-۱ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پيش از درمان)…..۷۳
۴-۴-۳-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه آزمون………………………….۷۵
۴-۴-۳-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه كنترل…………………………..۷۶
۴-۴-۳-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)……..۷۷
۴-۴-۳-۴ بررسي آزمون آناليز واريانس………………………………………………………….۷۸
۴-۵ بررسي متغيرها در سطح خواندن…………………………………………………………..۷۹
۴-۵-۱ بررسي متغير درصد هجاهاي لكنت شده ………………………………………….۷۹
۴-۵-۱-۱ بررسي آزمون برابري لون( آزمون بين گروهي پيش ازدرمان)……..۷۹
۴-۵-۱-۲ بررسي آزمون تي دورن گروهي در گروه آزمون…………………………..۸۱
۴-۵-۱-۳ بررسي آزمون تي دورن گروهي در گروه كنترل………………………….۸۲
۴-۵-۱-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)……۸۳
۴-۵-۲ بررسي متغير درصد ديرش لكنت شده…………………………………………….۸۴
۴-۵-۲-۱ بررسي آزمون برابري لون(آزمون بين گروهي پيش از درمان)……..۸۴
۴-۵-۲-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه آزمون…………………………..۸۵
۴-۵-۲-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه كنترل………………………….۸۶
۴-۵-۲-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)…….۸۷
۴-۵-۳ بررسي متغير درصد رفتارهاي فيزيكي همراه…………………………………..۸۹
۴-۵-۳-۱ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پيش از درمان)…..۸۹
۴-۵-۳-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه آزمون………………………….۹۰
۴-۵-۳-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه كنترل………………………..۹۱
۴-۵-۳-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)…….۹۲
۴-۵-۳-۵ بررسي آزمون آناليز واريانس………………………………………………………..۹۴
۴-۵-۴ بررسي متغير SSI-3 ………………………………………………………………………95
۴-۵-۴-۱ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پيش از درمان)……۹۵
۴-۵-۴-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه آزمون………………………….۹۶
۴-۵-۴-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه كنترل………………………….۹۷
۴-۵-۳-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)………۹۸
۴-۳-۴ بررسي متغير SSI-3 در سطح گفتار ………………………………………………۱۰۰
۴-۳-۴-۱ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پيش از درمان)……۱۰۱
۴-۳-۴-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه آزمون………………………….۱۰۱
۴-۳-۴-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه كنترل………………………….۱۰۲
۴-۳-۳-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)……..۱۰۳
۴-۴-۴ بررسي متغير SSI-3 در سطح خواندن …………………………………………..۱۰۵
۴-۴-۴-۱ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پيش از درمان)…..۱۰۵
۴-۴-۴-۲ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه آزمون…………………………۱۰۶
۴-۴-۴-۳ بررسي آزمون تي درون گروهي، در گروه كنترل………………………..۱۰۷
۴-۴-۴-۴ بررسي آزمون برابري لون (آزمون بين گروهي پس از درمان)……۱۰۸
۴-۶ بررسي آزمون آناليز واريانس………………………………………………………………..۱۱۰
فصل پنجم- بحث و نتيجه گيري
۵-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………..۱۱۱
۵-۲ بحث و بررسي يافته ها……………………………………………………………………………۱۱۱
۵-۲-۱ بررسي و تحليل پاسخ سوالات پژوهش……………………………………………..۱۱۱
۵-۲-۱-۱ پاسخ به سوال اول پژوهش: آيا اثربخشي روش درماني GILCU بر روي درصد
 هجاهاي لکنت شده در كودكان دبستاني ۱۱-۶ ساله  مبتلا به لکنت در خواندن، تک گویی
 و گفتار محاوره ای مشهود است؟…………………………………………………………………..۱۱۱
۵-۲-۱-۲ پاسخ به سوال دوم پژوهش: آيا اثربخشي روش درماني GILCU بر روي ميانگين
 ديرش لکنت در كودكان دبستاني ۱۱-۶ ساله  مبتلا به لکنت در خواندن، تک گویی
 و گفتار محاوره ای مشهود است؟……………………………………………………………………۱۱۱
۵-۲-۱-۳ پاسخ به سوال سوم پژوهش: آيا اثربخشي روش درماني GILCU بر روي رفتار
-هاي فيزيكي همراه در كودكان دبستاني ۱۱-۶ ساله  مبتلا به لکنت در خواندن، تک
 گویی و گفتار محاوره ای مشهود است؟………………………………………………………………۱۱۲
۵-۲-۱-۴ پاسخ به سوال چهارم پژوهش: آيا اثربخشي روش درماني GILCU بر روي 
SSI-3 در كودكان دبستاني ۱۱-۶ ساله  مبتلا به لکنت در خواندن، تک گویی و گفتار 
محاوره ای مشهود است؟……………………………………………………………………………..۱۱۲
۵-۲-۱-۵پاسخ به سوال پنجم پژوهش: آيا اثربخشي روش درماني GILCU درمقايسه با
 روش هاي سنتي بر روي درصد هجاهای لکنت شده در كودكان دبستاني ۱۱-۶ ساله
  مبتلا به لکنت در خواندن، تک گویی و گفتار محاوره ای مشهود است؟………….۱۱۲
۵-۲-۱-۶ پاسخ به سوال ششم پژوهش: آيا اثربخشي روش درماني GILCU درمقايسه
 با روش هاي سنتي بر روي ميانگين ديرش لكنت در كودكان دبستاني ۱۱-۶ ساله  مبتلا
 به لکنت در خواندن، تک گویی و گفتار محاوره ای مشهود است؟…………………………………۱۱۳
۵-۲-۱-۷ پاسخ به سوال هفتم پژوهش: آيا اثربخشي روش درماني GILCU در مقايسه با روش 
هاي سنتي بر روي ميزان رفتارهاي فيزيكي همراه در كودكان دبستاني ۱۱-۶ ساله  مبتلا به
 لکنت در تک گویی و گفتار محاوره ای و خواندن مشهود است؟……………………………………۱۱۳
۵-۲-۱-۸ پاسخ به سوال هشتم پژوهش: آيا اثربخشي روش درماني GILCU در مقايسه با روش
 هاي سنتي بر روي بر روي ميزان SSI-3 در كودكان دبستاني ۱۱-۶ ساله  مبتلا به لکنت
 در تک گویی و گفتار محاوره ای و خواندن مشهود است؟………………………………………………۱۱۴
۵-۲-۲ بحث و بررسي نتايج حاصل از برنامه درماني  در كودكان گروه آزمايش……………۱۱۵
۵-۲-۲-۱ بررسي ميزان درصد هجاي لكنت شده در سه موقعيت تك گويي، گفتار و خواندن،
 قبل و بعد از مداخله…………………………………………………………………………………………۱۱۵
۵-۲-۲-۲ بررسي ميانگين ديرش لكنت در سه موقعيت تك گويي، گفتار و خواندن، قبل
 و بعد از مداخله…………………………………………………………………………………………………..۱۱۵
۵-۲-۲-۳ بررسي ميزان رفتارهاي فيزيكي همراه در سه موقعيت تك گويي، گفتار و خواندن،
 قبل و بعد از مداخله …………………………………………………………………………………….۱۱۶
۵-۲-۲-۴ بررسي ميزان SSI-3  در سه موقعيت تك گويي، گفتار و خواندن، قبل و بعد از 
مداخله …………………………………………………………………………………………………………..۱۱۷
۵-۲-۳ بحث و بررسي نتايج حاصل از روش هاي درماني سنتي در كودكان در گروه
 كنترل ………………………………………………………………………………………………………………۱۱۷
۵-۲-۳-۱ بررسي ميزان درصد هجاي لكنت شده در سه موقعيت تك گويي، گفتار و خواندن،
 قبل و بعد از مداخله…………………………………………………………………………………………۱۱۷
۵-۲-۳-۲ بررسي ميانگين ديرش لكنت در سه موقعيت مونولوگ، گفتار و خواندن، قبل و
 بعد از مداخله…………………………………………………………………………………………………..۱۱۷
۵-۲-۳-۳ بررسي ميزان رفتارهاي فيزيكي همراه در سه موقعيت مونولوگ، گفتار و خواندن،
 قبل و بعد از مداخله …………………………………………………………………………………………..۱۱۷
۵-۲-۳-۴ بررسي ميزان SSI-3  در سه موقعيت مونولوگ، گفتار و خواندن، قبل و بعد از 
مداخله …………………………………………………………………………………………………………۱۱۷
۵-۳ نتيجه گيري …………………………………………………………………………………………….۱۱۷
۵-۴ محدوديت هاي پژوهش…………………………………………………………………………………….۱۱۸
۵-۵ پيشنهادات پژوهش………………………………………………………………………………………۱۱۸
منابع فارسي………………………………………………………………………………………………………۱۱۹
منابع انگليسي……………………………………………………………………………………………………….۱۲۰

راهنمای فایل

برترین ها
پایان نامه ظابطین دادگستری و مسئولیت مدنی آنها در حقوق ایران

پایان نامه بررسی تکرار و تعدد جرم در قانون مجازات اسلامی سال ۹۲

پایان نامه بررسی جرم بغی در قانون مجازات اسلامی سال ۹۲

کار تحقیقی بررسی معامله فضولی در حقوق مدنی ایران

مقایسه اختیارات دادستان در حقوق کیفری ایران، فرانسه و انگلستان

جزوه نقش پلیس زن در پیشگیری از جرایم علیه زنان و کودکان

کار تحقیقی مسئولیت مدنی مهندسین ناظر در حقوق ایران

بررسی مبنای معاملات فضولی و وضعیت و آثار حقوقی آن

پایان نامه جایگاه عدالت ترمیمی در قانون آیین دادرسی کیفری

پایان نامه مسولیت قراردادی و غیر قراردادی بانک ها ناشی از عملیات بانکی در قبال مشتریان در نظام حقوقی ایران

پایان نامه بررسی وضعیت حقوقی محجورین در حقوق ایران

کار تحقیقی بررسی عقد جعاله در حقوق مدنی

پایان نامه بررسی حقوقی فرزندخواندگی با تکیه بر قوانین حمایت از کودکان در ایران

بررسی شروع به جرم در جرایم مطلق با تاکید بر رویه قضایی ایران

پایان نامه شیوه جبران خسارت در حقوق ایران و بیع بین المللی کالا (۱۹۸۰ وین)

کار تحقیقی بررسی اقامتگاه و آثار و پیامدهای حقوقی آن

پایان نامه بررسی نقش پلیس زن در حمایت از بزه دیدگی زنان

پایان نامه بررسی تحلیلی صلاحیت شخصی در حقوق ایران

پایان نامه مدل‌سازی رهایش دارو از یک سیستم پلیمری دوفازی زیست تخریب پذیر

کار تحقیقی بررسی موانع ارث در فقه و قانون مدنی

پایان نامه بررسی نقش پلیس در پیشگیری از جرم

پایان نامه بررسی چالشهای امنیتی در محاسبات ابری و راهکارهای کاهش آن

پایان نامه بررسی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات جایگزین حبس در حقوق کیفری ایران

پایان نامه ساختار فضاي سبز در توسعه پايدار

کارتحقیقی بررسی ماهیت و شرایط خیار تفلیس و اعمال آن در مورد تاجر ورشکسته

پایان نامه تأثیر ویژگی های حسابرس بر تجدید ارائه ی صورت های مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پایان نامه بررسی جرم محاربه در فقه و قانون مجازات اسلامی سال ۹۲

پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی قاعده درأ

پایان نامه مدیریت بلوغ سازمانی (OPM3)

پایان نامه بررسی ماهیت و آثار امضای الکترونیکی در حقوق ایران

نقش طراحی پایگاه داده‌های توزیع شده و Grid Database Design در پیشبرد اهداف تجارت الکترونیک و بررسی راهکارهای جدید در این زمینه

پایان نامه بررسی جرم کودک آزاری در حقوق ایران با تاکید بر قانون جدید سال ۹۲

پایان نامه بررسی حضانت اطفال در حقوق ایران

پایان نامه بررسی مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل

پایان نامه سياست جنايي ايران در قبال بزه فرار از خدمت

پایان نامه بررسی رابطه رهبری تحولی با فراموشی سازمانی و تأثیر آن در رقابت پذیری سازمانها

پایان نامه مبانی مسؤولیت حقوقی پیش قرارداد در فقه امامیه، حقوق ایران با مطالعه تطبیقی حقوق انگلستان

پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی ماهيت و آثار تعهدات وکيل و موکل